دکتر ژیلا غفوریان
Search
Close this search box.
زایمان سزارین در کرج

زایمان سزارین در کرج به همراه فیلم واقعی

Cesarean

زایمان سزارین در کرج یکی از روش های زایمان است که آمار قابل توجهی را در کشور ما به خود اختصاص داده است. طی این روش رحم برش داده می شود و نوزاد از آن خارج می گردد. در بسیاری از کشورها آمار این روش زایمان پایین است و بیشتر در مواقع ضروری انجام می گیرد. این در حالی است که آمار زایمان‌ سزارین در کشور ما نسبتاً بالا است.

در برخی از شرایط با نظر پزشک و به دلیل خطراتی که ممکن است جنین و یا مادر را تهدید کند زایمان سزارین پیشنهاد می گردد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی بیشتر این روش بپردازیم و با ضرورت و روند انجام آن بیشتر آشنا شویم، علاوه بر آن نکاتی را نیز پیرامون مراقبت های بعد از این عمل و انتخاب بهترین دکتر زایمان سزارین در کرج توضیح خواهیم داد و به عوارض احتمالی آن اشاره می کنیم.

ضرورت زایمان سزارین

ضرورت زایمان سزارین توسط بهترین متخصص زنان در کرج مشخص می گردد، در شرایطی که مشکلاتی برای مادر و یا جنین در طی زایمان طبیعی وجود داشته باشد و سلامتی آن ها در خطر باشد، پزشک این روش را در اولویت قرار می دهد.
از جمله مواردی که زایمان سزارین ضرورت پیدا می کند می توان به شرایط جسمی مادر اشاره کرد، به طوری که در برخی از افراد به دلیل کوچک بودن لگن و یا درشت بودن جنین، زایمان طبیعی می تواند مشکل بوده و برای نوزاد و مادر خطرناک باشد.
همچنین ابتلای مادر به برخی از بیماری ها سبب بروز خطراتی برای جنین در حین زایمان طبیعی می گردد، از این بیماری ها می توان به ویروس ایدز، اچ پی وی و یا تبخال تناسلی اشاره کرد.
علاوه بر موارد فوق در برخی شرایط در طی زایمان طبیعی اکسیژن کافی به نوزاد نمی رسد که می توان سبب ایجاد اختلالاتی در ضربان طبیعی قلب او گردد، در این موارد نیز استفاده از روش زایمان سزارین می تواند سبب نجات جان نوزاد گردد.

روند زایمان سزارین

نکته! جالب است بدانید برزیل در جدول آمار زایمان سزارین صدرنشین است و کشور ایران نیز رتبه ی دوم در این آمار را به خود اختصاص داده است. بعد از ایران نیز مکزیک در رتبه سوم قرار داد.

فیلم واقعی زایمان سزارین

00:14
truncate dir-rtl

تولد نوزاد کوچلو زیبامون در فصل بهار

مراقبت های بعد از زایمان سزارین

زایمان سزارین نیازمند اقدامات مراقبتی بعد از جراحی است تا فرد سریع تر به روند عادی زندگی خود باز گردد و دچار عوارضی در این زمینه نگردد. از جمله نکات مراقبتی می توان به:

  • استفاده منظم از آنتی بیوتیک ها و داروهای تجویزی اشاره کرد تا از عفونت پیشگیری گردد.
  • علاوه بر آن برای بهبودی سریع تر محل جراحی توصیه می گردد از فعالیت های شدید و ورزش های سنگین تا بهبودی کامل اجتناب گردد.
  • تا مدت یک تا دو هفته می بایست فردی مراقب مادر باشد و در انجام کارهایش او را همراهی کند.
  • برداشتن اجسام سنگین می تواند سبب فشار به بخیه ها و باز شدن آن گردد، فعالیت های ورزشی سبک بعد از طی روند بهبودی می تواند در اصلاح فرم بدن و سلامتی مادر مفید باشد.
  • علاوه بر این رعایت رژیم غذایی مغذی می تواند در بازیابی توانایی جسمی مادر موثر باشد.
  • برخی از مادران در رابطه با بستن گن بعد از زایمان سزارین سوال دارند، برای اطلاع از زمان مناسب استفاده از آن بهتر است بسته به شرایط خود با پزشک تان مشورت نمایید تا شما را در این زمینه راهنمایی نماید.

زمان زایمان سزارین

هفته ۳۹ بارداری

متخصص زنان معمولاً در هفته 39 بارداری زایمان سزارین را برای مادر برنامه ریزی می کند.

معمولاً نوزادانی که زودتر از هفته 39 بارداری به دنیا می‌آیند، برای تنفس خود به کمک دستگاه نیاز دارند.

آیا زایمان سزارین عوارض دارد؟

با توجه به این که زایمان سزارین یک روش جراحی است که با بیهوشی کامل یا بی حسی موضعی انجام می‌ شود، داروهای بیهوشی استفاده شده می تواند عوارضی مانند تهوع، سردرد و سرگیجه را به همراه داشته باشد که معمولا بعد از چند روز علایم آن بهبود می یابد.
خطر ایجاد لخته در پاها و ریه مادر از دیگر عوارض زایمان سزارین است که بدین منظور می بایست از بی تحرکی پرهیز گردد و علاوه بر آن می توان از جوراب های مخصوص نیز استفاد شود.
در صورت عدم توجه به نکات بهداشتی و مراقبتی احتمال بروز عفونت در محل جراحی وجود دارد، علاوه بر این موارد طبق بررسی های انجام شده بین مشکلات تنفسی نوزادان و روش زایمان سزارین می تواند ارتباط وجود داشته باشد.

بهترین دکتر زایمان سزارین در کرج

بهترین دکتر زایمان سزارین در کرج با ارتباط موثر با مادر و ایجاد آرامش در وی، می تواند روند جراحی را به خوبی کنترل نماید و استرس ها و نگرانی های مادر بکاهد. علاوه بر این مهارت و تجربه کافی متخصص زنان و زایمان، در طی زایمان سزارین و دوران بهبودی آن موثر است و با ارائه مشاوره دقیق می تواند از عوارض احتمالی بعد از آن پیشگیری نموده و یا آن را کاهش دهد.


لازم به ذکر است دکتر ژیلا غفوریان ابدی از جمله متخصصان زنان، زایمان و نازایی نام آشنا می باشد که دارای سابقه درخشان در زمینه درمان انواع بیماری های زنان در استان البرز و شهر کرج بوده و رضایتمندی بالایی را در بین مخاطبین خود دارد.

ایشان دارای بورد تخصصی از دانشگاه تهران و عضو انجمن جراحان ایران و همچنین پزشک نمونه از طرف بیمه سلامت می باشند.


جمع بندی

در این مقاله به بررسی زایمان سزارین به عنوان یکی از روش های رایج زایمان پرداختیم، همان طور که اشاره شد استفاده از زایمان سزارین می تواند تحت شرایطی ضرورت داشته باشد و سبب نجات جان مادر و نوزاد گردد، در حالی در برخی از شرایط به انتخاب مادر ممکن است زایمان سزارین انتخاب گردد.
در هر صورت توصیه می شود اگر در انتخاب روش زایمان دچار تردید هستید با در نظر گرفتن شرایط جسمی خود و جنین و ضمن مشورت با پزشک خود، بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *