اقدامات قبل از لابیاپلاستی

توجه به اقدامات قبل از لابیاپلاستی برای افرادی که مایلند از این روش به زیبایی و جوانسازی ناحیه تناسلی خود کمک کنند بسیار توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که این جراحی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود اما صرف نظر از روش انجام این جراحی، بیمار باید قبل از هرگونه اقدامی ابتدا تحت معاینه قرار بگیرد سپس آزمایش‌های لازم را انجام دهد و از مصرف یک سری داروها اجتناب کند. توجه به اقدامات قبل از لابیاپلاستی تاثیر بسیار مطلوبی روی نتیجه جراحی دارد و به کاهش دوره نقاهت و دستیابی به نتایج مطلوب بسیار کمک می‌کند.

اهمیت رعایت اقدامات قبل از لابیاپلاستی

اهمیت رعایت اقدامات قبل از لابیاپلاستی

اقدامات قبل از لابیاپلاستی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که میزان موفقیت این جراحی تا حد زیادی در گرو مهارت و تجربه جراح و رعایت اقدامات قبل از جراحی است. به طور مثال بانوانی که از مصرف یک سری داروها از جمله آسپرین اجتناب نکنند، بعد از عمل یا حتی در حین عمل با مشکلاتی مانند خونریزی مواجه می‌شوند.

همچنین افرادی که به بهداشت فردی خود اهمیتی ندهند دچار عفونت بعد از لابیاپلاستی خواهند شد‌ و این موضوع مانع از دستیابی به نتایج مورد انتظارشان می‌شود. به همین علت پزشک توصیه می‌کند که قبل از انجام این جراحی، زیباجویان آزمایشات لازم و تست‌های مربوطه از جمله پاپ اسمیر را انجام دهند و پس از کسب اطمینان از سلامت جسمی، تحت جراحی قرار بگیرند.

اقدامات ضروری قبل از لابیاپلاستی

رعایت اقدامات ضروری قبل از لابیاپلاستی کمک می‌کند تا این جراحی را با موفقیت پشت سر بگذارید و به انتظاراتی که در نظر دارید دست پیدا کنید. از جمله این اقدامات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

✳️ مشورت با پزشک

سعی کنید قبل از هر کاری با یک جراح کاربلد و متخصص مشورت کنید. در طول جلسات مشاوره راجع به هدف خود از جراحی، انتظاراتی که از جراحی دارید و نگرانی‌ها و دغدغه‌هایتان صحبت کنید. در طول این جلسه پزشک اطلاعات کاملی را درباره نحوه انجام این جراحی مزایا و معایب آن به شما بیان می‌کند تا با آگاهی کامل‌تری تصمیم بگیرید.

✳️ انجام آزمایش

انجام آزمایش از دیگر اقدامات مهم قبل از این جراحی است. برای انجام این جراحی باید آزمایش سی بی سی دهید. در این تست سلامت عمومی، میزان گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید و پلاکت‌ها آنالیز شده و مشکلاتی مانند اختلالات انعقادی خون، کم خونی و… به طور دقیق مشخص می‌شوند.

این آزمایش باید یک هفته تا ۱۰ روز قبل از عمل انجام شود؛ تست دیابت از دیگر آزمایش‌هایی است که قبل از این عمل باید انجام دهید. همچنین در صورتی که به عفونت‌های مکرر مبتلا هستید لازم است جهت بررسی دلیل آن،  تست پاپ اسمیر بدهید.

✳️ آمادگی روانی

از دیگر اقدامات قبل از لابیاپلاستی می‌توانیم به داشتن آمادگی روانی مناسب اشاره کنیم. به همین منظور توصیه می‌شود راجع به نحوه انجام این جراحی از پزشک خود سوال کنید و با کسب اطلاعات لازم، استرس و اضطراب کمتری را تجربه کنید. همچنین بهتر است یک محل آرامبخش و راحت را برای استراحت خود انتخاب کنید و لوازمی را که به  آن‌ها نیاز دارید و لباس‌های آزاد و گشاد خود را دم دست بگذارید.

✳️ عدم مصرف سیگار و الکل

مصرف سیگار و نوشیدن الکل در روند جراحی اختلال ایجاد می‌کند و باعث ایجاد مشکلات متعدد و طولانی‌تر شدن دوران نقاهت می‌شود. بنابراین اگر مایلید پس از انجام این جراحی نتایج رضایت بخشی دریافت کنید و هرچه زودتر به بهبودی کامل برسید قبل و بعد از عمل لابیاپلاستی مصرف مایعات و نوشیدنی‌های الکلی و همچنین مصرف سیگار را ترک کنید.

بیشتر بخوانید: آیا لابیاپلاستی درد دارد؟

✳️ قطع مصرف برخی دارو ها

یکی از مهمترین اقدامات قبل از لابیاپلاستی کاهش میزان مصرف یک‌سری داروها و یا قطع مصرف آنها است. اگر داروهای خاصی مانند آسپرین مصرف می‌کنید حتماً این موضوع را با پزشک در میان بگذارید. پزشک با توجه به صلاحدید خود مصرف این دارو را برای شما قطع می‌کند یا دوز مصرف آن را کاهش می‌دهد. در صورت عدم توجه به این موضوع بیمار در طول جراحی با خونریزی مواجه خواهد شد در واقع این موضوع عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد.

✳️ مواد غذایی

سعی کنید از مصرف غذاهای پرچرب در روزهای نزدیک به جراحی اجتناب کنید همچنین نوشیدن آب کافی و هیدراته نگه داشتن بدن از مهمترین اقداماتی است که قبل از انجام این عمل باید مورد توجه قرار بگیرد.

✳️ عدم اقدام برای بارداری

در دوره انجام جراحی لابیاپلاستی به هیچ عنوان اقدام به بارداری نکنید و قبل از انجام این عمل از عدم بارداری خود مطمئن باشید؛ چرا که انجام این جراحی در طول دوره بارداری باعث آسیب رسیدن به مادر و البته جنین می‌شود.

سوالات متداول اقدامات قبل از لابیاپلاستی

در اقدامات قبل از لابیاپلاستی باید چه آزمایش‌هایی انجام دهیم؟

انجام آزمایش شمارش سلول‌های خونی، آزمایش خون، آزمایش دیابت و تست پاپ اسمیر از جمله آزمایشاتی هستند که قبل از انجام این عمل گرفته می شود.

روز قبل از انجام لابیاپلاستی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

از کرم و یا پماد در ناحیه تناسلی استفاده نکنید. غذاهای چرب نخورید، فعالیت‌هایی که سبب تحریک ناحیه تناسلی می‌شوند انجام ندهید. استحمام کنید و ناحیه لابیاها را تمیز و ضدعفونی کنید. چند روز قبل از لابیاپلاستی شیو کنید و این کار را به روز قبل از عمل موکول نکنید.

برقراری رابطه جنسی روز قبل از لابیاپلاستی مجاز است؟

خیر- تا سه روز قبل از عمل به هیچ عنوان رابطه جنسی برقرار نکنید.

نتیجه گیری

اقدامات قبل از لابیاپلاستی شامل یک سری بایدها و نبایدها می‌شود که دقت و توجه به آنها شما را به نتایج مطلوبی از این جراحی می‌رساند. برخی از این اقدامات تنها برای حفظ سلامت بیمار و عدم ایجاد مشکلات جدی و جبران ناپذیر در نظر گرفته شده‌اند. بنابراین اگر قصد انجام این جراحی را دارید با در نظر گرفتن تمامی این موارد از جمله انجام آزمایش، مشاوره با پزشک، عدم استفاده از یک سری داروها و… با آمادگی کامل تحت جراحی لابیاپلاستی قرار بگیرید تا از نتیجه این جراحی رضایت کامل را کسب کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *