رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی

رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی یکی از مهمترین مسائلی است که بانوان به آن اهمیت می‌دهند. برخی افراد تصور دارند که این عمل زیبایی و ترمیمی تناسلی موجب کاهش میل جنسی خواهد شد اما در واقع این موضوع برعکس است و با انجام این جراحی، میزان میل جنسی هم با بالاتر رفتن اعتماد به نفس بیشتر می شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملتری در این زمینه کسب کنید.

علت نداشتن رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی

علت نداشتن رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی

پس از انجام جراحی لابیاپلاستی، عدم برقراری رابطه جنسی برای مدتی توصیه می‌شود چرا که باعث ایجاد فشار و آسیب به ناحیه جراحی شده می شود؛ در صورت عدم رعایت این نکته می‌توان باعث تحریک زخم‌ ها، خونریزی و عفونت شود.

همچنین، ناحیه جراحی ‌شده در مدت زمان بهبودی به طور خاص حساس است و احتمال دارد که در معرض عفونت قرار بگیرد. از همین رو عدم برقراری رابطه جنسی به ناحیه جراحی‌ شده زمان بیشتری برای بهبودی می‌دهد. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد این عوارض و کاهش خطرات احتمالی باید برای مدت زمانی رابطه جنسی نداشته باشید.

زمان اولین رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی

بعد از لابیاپلاستی، معمولاً توصیه می‌شود که حداقل ۴ تا ۶ هفته از رابطه جنسی خودداری کنید تا زمان کافی برای بهبود زخم ‌ها و کاهش تورم وجود داشته باشد. این زمان معمولا بسته به نوع عمل و میزان بهبودی فرد متفاوت خواهد بود.

پس حتما با بهترین جراح لابیاپلاستی مشورت کنید تا بر اساس وضعیت خاص شما، زمان مناسب را برای از سرگیری فعالیت‌ های جنسی مشخص شود.

تاثیر لابیاپلاستی بر رضایت جنسی

لابیاپلاستی، که به منظور تغییر شکل یا کاهش اندازه لابیا انجام می‌شود، تأثیرات متفاوتی بر رضایت جنسی خواهد داشت. بسیاری از زنان پس از لابیاپلاستی به دلیل بهبود ظاهر لابیاها، اعتماد به نفس بیشتری در هنگام رابطه جنسی خواهند داشت. این افزایش اعتماد به نفس می‌تواند رضایت جنسی را بالا ببرد.

همچنین باید توجه داشته باشید که تمامی اعصاب جنسی ناحیه تناسلی در قسمت کلیتوریس قرار دارد و اگر لابیاها جلوی این قسمت را بپوشانند، قطعا فرد دچار عدم رضایت جنسی خواهد شد از همه مهم تر هنگام دخول نیز با درد مواجه است.

از همین رو با انجام لابیاپلاستی، پوست های اضافه از روی این نواحی برداشته می‌شود و حس و میل جنسی نیز افزایش پیدا می‌کند. همچنین فرد هنگام دخول با درد مواجه نخواهد بود و دچار آزار و ناخوشی نمی‌شود، بنابراین بیشتر لایق به برقراری رابطه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی

خطرات داشتن رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی

داشتن رابطه جنسی زودتر از زمان توصیه‌ شده بعد از لابیاپلاستی با خطرات و مشکلات متعددی همراه است که از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • افزایش خطر عفونت
  • باز شدن زخم‌ها
  • فشار یا کشیدگی ناشی از رابطه جنسی
  • افزایش درد و ناراحتی
  • افزایش التهاب و تورم
  • تشکیل اسکار غیرطبیعی
  • کاهش رضایت جنسی

سوالات متداول رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی

رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی دردناک خواهد بود؟

برخی از خانم برای بار اول درد یا ناراحتی خفیفی را تجربه خواهند کرد، این درد معمولاً با گذشت زمان و با بهبود کامل ناحیه کاهش می‌یابد پس به هیچ عنوان نگران کننده نیست.

چه با مشاهده چه علائمی باید از داشتن رابطه جنسی اجتناب کرد؟

اگر هنوز درد، تورم، قرمزی یا هرگونه ترشح غیرعادی دارید، باید از رابطه جنسی اجتناب کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

در نهایت…

تاثیر لابیاپلاستی بر رابطه جنسی در راستای مزایای زیادی قرار دارد و اگر به نکات ذکر شده در این مورد توجه کنید، حتما نتایج رضایت بخشی را تجربه می‌کنید. درد در اولین رابطه بعد از لابیاپلاستی، وجود خواهد داشت اما جای نگرانی ندارد و در صورت مشاهده علائم غیر طبیعی باید به جراح خود اطلاع دهید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *