زایمان طبیعی در کرج

همه چیز در رابطه با زایمان طبیعی در کرج

زایمان طبیعی

زایمان طبیعی در کرج همواره مورد تایید متخصصین زنان و زایمان بوده و در صورتی که فرد محدودیت خاصی نداشته باشد توصیه می گردد. در واقع طی این روش زایمان جنین به طور طبیعی از رحم خارج می گردد و نیازمند جراحی و برش رحم نمی باشد از این رو دوره نقاهت آن نیز کوتاه تر است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی زایمان طبیعی در کرج بپردازیم و ضمن آشنا شدن بیشتر شما با روند آن، به فواید و عوارض احتمالی آن اشاره خواهیم کرد. همچنین در ادامه مقاله نیزبه نکاتی پیرامون زایمان طبیعی بدون درد اشاره خواهیم کرد.

روند زایمان طبیعی چگونه است؟

روند زایمان طبیعی را می توان به طور کلی به سه مرحله اصلی تقسیم نمود:

فواید زایمان طبیعی

زایمان طبیعی فواید زیادی را به همراه دارد، از این جمله می توان به روند بهبودی سریع تر مادر بعد از زایمان نسبت به سزارین اشاره کرد. از طرفی میزان خونریزی کمتری نیز دارد و این نوع زایمان مشکلات استفاده از داروهای بیهوشی و عوارض آن در سزارین را ندارد.
بر خلاف زایمان سزارین در کرج که دارای محدودیت در تعداد دفعات بارداری می باشد، در زایمان طبیعی این محدودیت وجود ندارد و مشکلات کمتری را در بارداری های بعدی دارد همچنین بازگشت شرایط جسمی و فیزیکی مادر به شرایط قبل از بارداری در زایمان طبیعی سریع تر خواهد بود.

علاوه بر موارد فوق، زایمان طبیعی فواید بسیاری را نیز برای نوزاد به همراه خواهد داشت، در این روش مادر هوشیار بوده و می تواند نوزاد خود را در آغوش بگیرد و شیردهی سریع تر آغاز می گردد.

طبق گفته محققان مشخص شده با تولد نوزادان از طریق زایمان طبیعی و فشارهایی که به او وارد می گردد تمام محتویات موجود در ریه تخلیه می گردد و مشکلات تنفسی را تجربه نخواهند کرد.

از دیگر فواید زایمان طبیعی ترشح سریع تر شیر مادر است و نوزاد می تواند سریع تر از آغوز که بسیار مغذی است، استفاده نماید. علاوه بر آن طی این روش زایمان، باکتری های مفیدی به بدن نوزاد وارد می گردد که سبب افزایش ایمنی بدن نوزاد می گردد.

فیلم واقعی زایمان طبیعی

00:14
truncate dir-rtl

تولد نوزاد کوچلو زیبامون در فصل بهار

عوارض زایمان طبیعی

زایمان طبیعی ممکن است در برخی از افراد عوارض مختلفی را نیز در پی داشته باشد ولی به طور کلی مزایای آن بیشتر و مهم تر می باشد. یکی از مشکلات این روش، مدت زمان آن است که نسبت به سزارین طولانی تر بوده و می تواند برای مادر خسته کننده باشد و انرژی او کاهش یابد.
فشار زایمان طبیعی می تواند سبب آسیب به عضلات کف لگن گردد، این مشکل به خصوص در افرادی که تعداد زایمان های بیشتری داشته اند مشاهده می گردد که خود می تواند مشکلاتی مانند بی اختیاری ادرار را در پی داشته باشد.
پارگی رحم و خونریزی های شدید نیز از دیگر عوارض این نوع زایمان است که اگر چه آمار بالایی ندارند ولی نباید به آن بی توجه بود.

علاوه بر موارد فوق از عوارض دیگر زایمان طبیعی پارگی واژن و پرینه است که در اثر فشارهای وارده به این ناحیه رخ می دهد. این عارضه سبب نگرانی بسیاری از مادران می گرددو از طرفی این زخم های ایجاد شده ممکن است عفونت کنند.

عکس-زایمان-طبیعی

زایمان طبیعی بدون درد

با توجه به این که علت تردید بسیاری از مادران در انتخاب روش زایمان طبیعی، تحمل درد آن است، امروزه روش های مختلفی برای کاهش درد در زایمان طبیعی در نظر گرفته شده است، روش اپیدورال از جمله این روش ها می باشد که با تزریق دارو به نخاع سبب می گردد درد کاهش یابد. از دیگر روش‌ها می توان به زایمان طبیعی در آب اشاره کرد، که سبب افزایش آرامش مادر گشته و روند زایمان برای او آسان تر می گردد.

بهترین دکتر زایمان طبیعی در کرج

توصیه می کنیم برای رضایت بیشتر از زایمان طبیعی و کاهش عوارض احتمالی آن، در انتخاب بهترین متخصص زنان در کرج دقت کافی را داشته باشید. در واقع پزشک ماهر و با تجربه می تواند با ایجاد آرامش در مادر و آگاه سازی او از روند زایمان، طی‌کردن این مسیر را برای او راحت تر سازد و استرس و اضطراب او را کاهش دهد.

از طرفی تجربه و مهارت کافی او سبب می گردد از عوارض ناخواسته احتمالی زایمان طبیعی پیشگیری گردد.

دکتر ژیلا غفوریان

لازم به ذکر است دکتر ژیلا غفوریان ابدی از جمله پزشکان نام آشنا در این زمینه هستند. ایشان جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در شهر کرج می باشند و با توجه به مهارت و سابقه درخشان ایشان در زمینه درمان انواع بیماری های زنان، توانسته اند رضایتمندی بالایی را در بین مخاطبین خود کسب نمایند.


جمع بندی
در این مقاله به بررسی زایمان طبیعی در کرج به عنوان یک روش زایمان کم خطر و با مزایای بسیار پرداختیم. همان طور که اشاره شد این روش زایمان شامل سه مرحله کلی است که بسته به افراد مختلف ممکن است مدت زمان آن متفاوت باشد. باید توجه داشت که در بیشتر کشورهای پیشرفته استفاده از زایمان طبیعی نسبت به سزارین اولویت‌ داشته و تنها در موارد خاص که سلامت مادر و یا جنین در خطر باشد از روش سزارین استفاده می گردد.

مطالب مرتبط