هزینه زایمان سزارین در کرج

هزینه زایمان سزارین در کرج

میزان هزینه زایمان سزارین در کرج، تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون نوع بیمارستان است. یکی از روش‌های زایمان که به کمک جراحی انجام می‌شود، زایمان سزارین است. امروزه زایمان روش سزارین با متقاضیان بسیار زیادی رو به رو می‌باشد.
درطی عمل زایمان سزارین در کرج، پزشک شکاف‌هایی را بر روی شکم مادر ایجاد نموده و سپس نوزاد را از شکم خارج می‌کند. پس از به دنیا آمدن نوزاد، ناحیه‌ برش خورده به کمک بخیه های مخصوص بهبود می‌یابد. این عمل نسبت به زایمان طبیعی کمی دشوار‌تربوده و نیازمند گذراندن یک دوره نقاهت نسبتاً طولانی برای بهبودی مادر می‌باشد.

عمل سزارین به جهت حساسیت بسیار بالایی که دارد باید با استفاده تجهیزات فوق پیشرفته انجام شود. اکثر افرادی که تصمیم به زایمان سزارین دارند به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه این عمل در شهر‌های مختلف هستند. در این مقاله نیم نگاهی به فاکتور‌های مهمی که در تعیین هزینه زایمان سزارین در کرج موثر هستند خواهیم داشت.

هزینه زایمان سزارین در بیمارستان خصوصیحدوداً 16 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان
هزینه زایمان سزارین در بیمارستان دولتیحدوداً 13 میلیون تومان

برای اطلاع دقیق از هزینه زایمان سزارین در کرج توسط دکتر ژیلا غفوریان ابدی تماس بگیرید.

هزینه زایمان سزارین در کرج چقدر است؟

هزینه زایمان سزارین در کرج متناسب با فاکتور‌های مختلفی تعیین می‌شود. علت اصلی بالا بودن هزینه سزارین به دلیل پیچیده بودن پروسه عمل و حساسیت‌هایی است که نسبت به زایمان طبیعی دارد.

معمولاً بیمارستان‌های دولتی هزینه کمتری را نسبت به مراکز درمانی خصوصی دریافت می‌کنند. به طور کلی هزینه زایمان سزارین در مراکز خصوصی بین ۱6 الی ۲۰ میلیون متغیر است. البته این رقم ارتباط مستقیمی با میزان خدمات درخواستی والدین دارد.
زایمان سزارین در بیمارستان دولتی 10 الی 13میلیون هزینه دارد. بیمارستان‌های دولتی در برخی موارد بیشتر از سایر مراکز درمانی تحت پوشش بیمه‌های مختلف درمانی می‌باشند و ممکن است بخش قابل توجهی از هزینه سزارین را کاهش دهند.

هزینه سزارین دربیمارستان

چه عواملی بر هزینه زایمان سزارین تاثیر می‌گذارد؟

انتخاب نوع بیمارستان
انتخاب نوع بیمارستان تأثیر بسزایی در تعیین میزان هزینه زایمان سزارین دارد. علت تمایل والدین کودک برای تولد فرزند در بیمارستان خصوصی، نحوه خدمات دهی آن‌ها نسبت به سایر مراکز درمانی است. معمولاً بیمارستان‌های خصوصی خدمات بیشتری را بر خلاف بیمارستان‌های عمومی ارائه می‌کنند.
در برخی موارد نیز سطح کیفی مراکز درمانی خصوصی بالاتر از سایر بیمارستان‌ها است.
هزینه و دستمزد پزشک
انتخاب یک بهترین متخصص زنان در کرج می‌تواند در افزایش هزینه زایمان سزارین در کرج موثر باشد. در بیشتر موارد، پزشکانی که از تجربه بسیار بالایی برخوردار هستند و به صورت حرفه‌ای عمل می‌کنند و آمار درخشانی از نتایج مثبت سزارین دارند.
تعداد روز‌های بستری
بنا به دلایلی همچون توصیه پزشک، تعداد روز‌های بستری مادر و کودک در بیمارستان افزایش می‌یابد. به هر میزان که اقامت مادر و کودک در بیمارستان خصوصی بیشتر باشد، هزینه عمل سزارین نیز بیشتر می‌شود.
در برخی موارد بیمه‌های درمانی نیز تنها هزینه یک شب اقامت مادر و کودک در بیمارستان را می‌پردازند.
اتاق استراحت ویژه
ممکن است والدین تقاضای اتاق استراحت خصوصی مادر و فرزند را داشته باشند. اتاق استراحت ممکن است به دلیل تولد فرزند دوقلو هزینه بیشتری دربر داشته باشد.
آزمایش‌های قبل از عمل
در برخی موارد که مادر مدتی قبل از زمان مقرر برای عمل زایمان در بیمارستان بستری می‌گردد، برخی آزمایش‌های لازم که مرتبط با سلامت جسمانی مادر و زمان تولد فرزند است در نظر گرفته می‌شود. انجام این قبیل آزمایشات می‌تواند در افزایش هزینه زایمان سزارین در کرج موثر باشد.
بستری نوزاد
ممکن است نوزاد پس از تولد دچار مشکلاتی از قبیل عفونت یا زردی باشد که در این صورت نیازمند چند روز بستری در بیمارستان است.
مشکلات جسمانی
اگر مادر دچار مشکلات مربوط به سلامت جسمانی باشد، به جهت قبول مسئولیت عمل و همچین طی کردن مراحل پیچیده جراحی، هزینه زایمان سزارين افزایش می‌یابد.
برنامه‌های ویژه بیمارستان
برخی از بیمارستان‌های خصوصی با دریافت رضایت والدین، برنامه‌های مختلفی نظیر آماده سازی اتاق مخصوص کودک و فیلم برداری از لحظه تولد و برگزاری جشن را برای مادر و کودک را در نظر می‌گیرند.

هزینه-سزارین

هزینه زایمان سزارین در بیمارستان خصوصی

هزینه زایمان سزارین در بیمارستان های خصوصی از بیمارستان‌های دولتی بیشتر است. علت این موضوع ارائه سطح خدماتی بالاتر بیمارستان خصوصی نسبت به بیمارستان‌های عمومی می‌باشد.
در صورت درخواست اتاق خصوصی ممکن است هزینه هر شب بستری برای مادر در بیمارستان خصوصی بین ۱۷ الی ۱۹ میلیون باشد. این هزینه در صورت انتخاب اتاق‌های معمولی بیمارستان کاهش می‌یابد. البته تعداد فرزندان متولد شده به جهت برخورداری از خدمات بیشتر بیمارستان منجر به افزایش این قیمت خواهد شد.
در برخی موارد ممکن است به صلاح دید پزشک، مادر نیازمند عمل دیگری پس از سزارین باشد که در صورت انجام در صورتحساب هزینه محاسبه می‌گردد.

هزینه زایمان سزارین در کرج با بیمه

اگر تحت پوشش بیمه درمانی هستید، هزینه کمتری از جراحی سزارین را متحمل می‌شوید. اکثر افرادی که دارای بیمه درمانی هستند بخشی از هزینه درمانی خود را کاهش داده‌اند که البته این موضوع به نوع بیمه‌ای که تحت پوشش آن هستید بستگی دارد.
ارگان‌های ارائه دهنده بیمه درمانی در برخی موارد، مقدار کمی از هزینه درمانی را پرداخت می‌کنند اما دیگر نهاد‌های بیمه می‌تواند میزان قابل توجهی از هزینه زایمان سزارین در کرج را کاهش دهند. بهترین بیمه درمانی برای پرداخت هزینه سزارین در کرج بیمه تکمیلی است. این بیمه می‌تواند مخارج مربوط به جراحی را تا سقف تعیین شده پرداخت نماید.

به خاطر داشته باشید که اگر مراکز درمانی از بیمه شما استفاده‌ای نداشته باشند دیگر نمی‌توانید از خدمات بیمه در آن مرکز استفاده کنید. بهتر است قبل تصمیم گیری درباره انجام زایمان سزارین در بیمارستان دولتی یا خصوصی، ابتدا در خصوص هزینه زایمان سزارین با بیمه، اطلاعات لازم را کسب نمایید و سپس نسبت به یافتن مراکز درمانی که تحت پوشش این بیمه هستند اقدام کنید.

زایمان سزارین به صورت اقساطی

در صورت مشکل در پرداخت هزینه زایمان سزارین در کرج، امکان پرداخت اقساطی در برخی بیمارستان‌ها برای بیماران فراهم شده است. پرداخت اقساطی هزینه زایمان سزارین تنها در صورتی برای بیماران امکان پذیر است که بیمارستان از قبل با این شرایط موافقت نموده باشد.

به عبارت دیگر ممکن است برخی از بیمارستان‌ها شرایط پرداخت اقساطی را نپذیرند، بنابراین بهتر است ابتدا مطمئن شوید که مرکز درمانی انتخابی شما امکان پرداخت هزینه به شیوه اقساطی را داشته باشد.

در صورت پذیرش بیمارستان با ارائه مدارک فردی و پر کردن فرم‌های مربوطه، اقساط پرداختی در طرح‌های متنوع به صورت ماهانه، شش ماهه و یک ساله برای بیمار در نظر گرفته می‌شود.

خلاصه مقاله

هزینه زایمان سزارین در کرج، تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر نوع بیمارستان، دستمزد پزشک و میزان خدمات ارائه شده توسط بیمارستان می‌باشد. هزینه زایمان سزارین در بیمارستان خصوصی نسبت به بیمارستان دولتی بیشتر است. اگر بیمارستان مورد نظر از بیمه‌های درمانی استفاده نماید، در صورت پوشش دهی مادر و کودک، بخشی از هزینه‌ زایمان کاهش می‌یابد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *