جراحی ترمیمی واژن

جراحی ترمیمی زنان در کرج

جراحی ترمیمی زنان در چند سال اخیر با پیشرفت و گسترش حوزه پزشکی و ورود ابزارهای جدید افزایش یافته است. این جراحی به نوعی مورد توجه قرار گرفته که روزانه بر تعداد خانم‌های متقاضی آن افزوده می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار شده است. در این مقاله قصد داریم در مورد جراحی ترمیمی زنان صحبت کنیم، شما را با مزایای آن آشنا کنیم و مراقبت‌های لازم بعد از آن را بازگو کنیم. اگر حداقل یکبار به فکر انجام این جراحی افتاده‌اید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

جراحی ترمیمی زنان

جراحی ترمیمی زنان راهکاری برای بازگرداندن آناتومی و عملکرد طبیعی زنان می‌باشد. جراحی زیبایی واژن اصطلاحی گسترده است که شامل روش‌های متعددی از جمله لابیاپلاستی، هودکتومی، واژینوپلاستی، تقویت نقطه G و… است. در طی سال‌های گذشته علاقه بیماران به انجام عمل‌های زیبایی دستگاه تناسلی افزایش یافته است.

با افزایش سن، بارداری و زایمان، دستگاه تناسلی بانوان دچار مشکلاتی می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • بی‌اختیاری ادرار
  • پارگی پرینه به علت زایمان
  • عفونت‌های دستگاه تناسلی به علت بزرگ بودن لابیاها
  • درد و ناراحتی در هنگام رابطه جنسی
  • خشکی واژن

مزایای جراحی ترمیمی زنان

عمل جراحی ترمیمی زنان به جهت بهبود سلامت، عملکرد و زیبایی اندام تناسلی زنان انجام می‌شود. این جراحی‌ دارای مزایای متعددی برای بیماران است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • افزایش اعتماد‌به‌نفس زنان: باور داریم که زنان باید بتوانند بدون هیچ‌گونه خجالت یا ترسی از قضاوت‌ها، کنترل بدن خود را به‌ دست بگیرند. جراحی ترمیمی زنان به شما کمک می‌کند با بهبود سلامت و زیبایی ناحیه تناسلی، اعتماد‌به‌نفس خود را افزایش دهید. این مشکلات می‌توانند در کیفیت زندگی، سلامتی و عزت‌نفس زنان تاثیر بگذارند؛ اما با انجام عمل جراحی ترمیم زنان در کرج، این افراد می‌توانند این مشکلات را برطرف کنند.
  • بهبود مشکلات سلامتی زنان: از طریق درمان‌های تخصصی جراحی ترمیمی زنان، مشکلات متعددی که ناشی از ظاهر و سلامت ناحیه تناسلی زنان هستند، قابل برطرف شدن است. برخی از این مشکلات شامل بزرگی لابیا، تیرگی، نقص مادرزادی واژن، پارگی واژن ناشی از زایمان و… هستند.

مهارت و تکنیک جراح در جراحی زیبایی ترمیمی زنان، عامل مهمی در نتیجه‌بخش بودن عمل است. برای جراحی‌های زیبایی فقط داشتن علم و دانش کافی نیست. لابیاپلاستی یکی از انواع جراحی‌های ترمیمی زنان است که نیاز به مهارت بالای پزشک دارد. بنابراین انتخاب پزشک مناسب برای عمل لابیاپلاستی بسیار مهم است. بهترین جراح لابیاپلاستی پزشکی است که سالها در زمینه خدمات مرتبط با زنان فعالیت می‌کنند و تجارب بالایی کسب کرده است. برای عمل جراحی ترمیم زنان، بهترین متخصص زنان را در شهر کرج به شما پیشنهاد می‌کنیم. با انجام لابیاپلاستی در کرج توسط بهترین جراح لابیاپلاستی در کرج با ویژگی‌های متمایزی که دارد وی را از سایر همکارانش جدا می‌کند و نتایج رضایت‌بخشی را برای بیماران خود فراهم می‌کند. بهترین جراح لابیاپلاستی در کرج را بشناسید و از خدمات حرفه‌ای ایشان در انوع جراحی‌های زنان استفاده کنید.

  • بهبود زیبایی واژن: وقتی فرد با مشکلات ظاهری واژن مواجه می‌شود، کیفیت زندگی و روابط زناشویی او ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. برخی خانم‌ها به‌دلیل بزرگی لابیا، احساس ناراحتی می‌کنند و از لباس‌های ورزشی تنگ یا مایو دوری می‌کنند.

این مشکل می‌تواند آن‌ها را از ورزش دور نگه دارد و حتی برخی ورزش‌هایی مانند اسب‌سواری یا دوچرخه‌سواری برای آن‌ها را دردآور کند. بزرگی لابیا در برخی موارد می‌تواند رضایت رابطه جنسی فرد را کاهش دهد که لابیاپلاستی با لیزر از راه‌های درمان آن است. همچنین زایمان‌های طبیعی مکرر و غیراصولی ممکن است منجر به گشادی و یا پارگی واژن شود. این زنان می‌توانند از جراحی ترمیمی زنان مثل لابیاپلاستی با لیزر برای بهبود مشکلات ظاهری واژن خود استفاده کنند.

 جراحی ترمیمی زنان می‌تواند به دو صورت سرپایی با بی‌حسی موضعی در مطب یا با بیهوشی در اتاق عمل، در شهرهای مختلف انجام شود. اگر در تهران و یا کرج زندگی می‌کنید و قصد انجام این عمل را دارید، پیشنهاد می‌کنیم عمل لابیاپلاستی در کرج انجام دهید. چرا که می‌توانید زیر نظر بهترین متخصص از این روش موثر برای رفع ناهنجاری‌ها و غیرقرینگی لابیاها استفاده کنید. انتخاب نوع روش لابیاپلاستی بستگی به شرایط بیمار و توصیه‌های جراح زیبایی زنان دارد که می‌تواند به بهبود مشکلات سلامتی زنان کمک کند.

جراحی ترمیمی واژن در کرج

مراقبت های بعد از جراحی ترمیمی زنان

در صورتی که پس از جراحی زیبایی ترمیمی زنان، مراقبت‌های لازم را رعایت نکنید، ممکن است در آینده با مشکلاتی روبرو شوید. برخی از عوارض شایع شامل خونریزی و عدم بهبودی جای زخم می‌باشد؛ بنابراین رعایت مراقبت‌های پس از جراحی بسیار مهم است. به عنوان مثال، مراقبت‌های اصلی شامل موارد زیر هستند:

  1. پرهیز از رابطه جنسی بعد از جراحی 
  2. رعایت نحوه خوابیدن بعد از جراحی
  3. مراقبت از زخم‌ها
  4. رعایت تغذیه سالم
  5. پرهیز از فعالیت‌های سنگین
  6. استراحت اول در چند روز اول پس از جراحی

از آن جایی که به شما پیشنهاد کردیم جراحی ترمیمی زنان را در کرج انجام دهید، پس بهتر است در مورد هزینه لابیاپلاستی در کرج اطلاعات کاملی بدست آورید. هزینه لابیاپلاستی در کرج به عوامل مختلفی بستگی دارد که بهتر است آن‌ها بشناسید.

انواع جراحی ترمیمی زنان

انواع جراحی‌های ترمیمی واژن

به منظور برطرف کردن مشکلاتی که نام بردیم جراحی‌های متعددی برای زنان قابل انجام می‌باشد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • واژینوپلاستی
  • پرینورافی
  • لابیاپلاستی
  • تزریق چربی یا فیلر

در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر کدام از جراحی‌های نام برده می‌پردازیم.

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی یک روش جراحی است که جهت تنگ و کوچک کردن مجرای واژن انجام می‌شود. واژینوپلاستی بنا به دلایل مختلفی انجام می‌شود که برخی از انها عبارتند از:

  • شلی و ضعیف شدن دیواره‌های واژن به دلیل افزایش سن، بارداری و زایمان طبیعی
  • برطرف کردن آسیب‌هایی که در حین زایمان طبیعی در واژن ایجاد شده است.
  • برطرف کردن ناهنجاری‌های مادرزادی مانند انواع بدشکلی‌های واژن
  • برطرف کردن مشکلات ایجاد شده به دلیل سرطان و یا رشد انواع تومورها در ناحیه تناسلی

روش‌های مختلفی جهت جراحی واژینوپلاستی وجود دارد که با توجه به شدت مشکل، متخصص زنان و زایمان بهترین روش را انتخاب می‌نماید. واژینوپلاستی یک جراحی سرپایی می‌باشد که با بیهوشی عمومی و یا بی‌حسی موضعی قابل انجام است و حدود 1 الی 2 ساعت زمان نیاز دارد. چند ساعت پس از پایان جراحی بیمار می‌تواند به منزل مراجعه نماید و دوران نقاهت را در منزل طی نماید.

پرینورافی

جراحی پرینورافی که تحت عنوان پرینوپلاستی نیز شناخته می‌شود یکی از جراحی های زیبایی در ناحیه خارجی دستگاه تناسلی خانم‌ها می‌باشد. در طی این جراحی با ایجاد تغییرات ترمیمی در ناحیه پرینه عضلات واژن نیز سفت می‌شود بنابراین تنگ شدن واژن نیز انجام می‌شود که در بسیاری از خانم‌ها به عنوان یکی از اهداف اصلی جراحی می‌باشد.

پرینه به قسمت کوچکی که در بین مقعد و واژن قرار گرفته است گفته می‌شود. مهمترین دلیل آسیب به پرینه زایمان طبیعی می‌باشد که منجر به کشیده شدن ماهیچه‌ها واژن، باز شدن واژن و در نهایت پارگی پرینه می‌شود.

در مواردی که نوزاد درشت می‌باشد و یا زایمان به مدت طولانی ادامه دارد و همچنین در خانم‌هایی که چندین مرتبه زایمان طبیعی داشته‌اند آسیب به پرینه بیشتر مشاهده می‌شود. گاهی اوقات نیز به دلیل سهولت زایمان پزشک برشی را در پرینه ایجاد می‌نماید که پس از پایان زایمان بخیه می‌شود اما در اکثر موارد بخیه‌ها منجر به تشکیل بافت اسکار و ظاهر غیرطبیعی پرینه می‌شود.

اهداف جراحی پرینورافی:

  • برداشتن پوست‌های اضافه
  • کاهش اندازه‌ی دهانه واژن
  • بخیه کردن ماهیچه‌های زیرین جهت استحکام بخشیدن به این قسمت
  • کمک به درمان بی‌اختیاری ادرار

لابیاپلاستی

بزرگ بودن اندازه‌ی لابیا از مشکلاتی است که در هنگام پوشیدن لباس‌های تنگ مانند لباس شنا و یا لباس ژیمناستیک می‌تواند منجر به آزار خانم‌ها شود، به جز این بزرگ بودن لابیا ها در هنگام انجام ورزش‌هایی مانند سوارکاری و دوچرخه سواری موجب درد و ناراحتی فراوان می‌شود و یکی از دلایل عمده‌ی عدم اعتماد به نفس جنسی نیز می‌باشد.
هدف لابیاپلاستی در کرج برداشتن بخش‌های اضافی لابیای مینور می‌باشد که از لابیای ماژور بزرگتر به نظر می‌رسد.

برخی از افراد نیز به دنبال کوچک کردن لابیای ماژور هستند البته جراحی لابیا ماژور درصد اندکی ازلابیاپلاستی را تشکیل می دهد و درصد عمده‌ی جراحی‌های لابیاپلاستی با هدف کوچک کردن لابیا ماژور انجام می‌شود.در طی جراحی پس از بی‌حسی ناحیه پزشک با استفاده از تیغ و یا چاقوی جراحی قسمت‌های اضافی لابیای مینور را کوتاه می‌نماید و سپس بخیه‌هایی در ناحیه اعمال می‌نماید.
روند جراحی ساده بوده و حدود 1 ساعت ممکن است طول بکشد. پس از پایان جراحی بیمار می‌تواند به منزل بازگردد.

تزریق چربی و یا فیلر

روش‌هایی که پیشتر ذکر کردیم روش‌های بود که با جراحی و بیهوشی (در برخی موارد با بی‌حسی موضعی) قابل انجام می‌‌باشد. در واقع روش‌های تهاجمی محسوب می‌شوند اما در برخی موارد شدت مشکلاتی که در ناحیه تناسلی وجود دارد با روش‌های کم تهاجمی مانند تزریق ژل و فیلر و یا چربی نیز قابل برطرف شدن می‌باشد.
به عنوان مثال در افرادی که با افزایش سن، استحکام بافت واژن از بین رفته است تزریق ژل می‌تواند روش مفیدی باشد همچین تزریق فیلر در درمان برخی دیگر از مشکلات عملکردی واژن نقش دارند که عبارتند از:

  • درمان خشکی واژن
  • درمان بی‌اختیاری ادرار
  • افزایش لذت جنسی

در مواردی که بیماران به دنبال نتایج ماندگار هستند تزریق چربی گزینه‌ی مناسبی می‌باشد زیرا ماندگاری طولانی‌تری دارد. تزریق چربی به واژن با برداشتن چربی‌های اضافه از سایر قسمت‌های بدن بیمار (مانند شکم، پهلو و یا سینه) انجام می‌شود و پس از آماده سازی به مناطق مورد نیاز تزریق می‌شود. تزریق ژل و یا چربی علاوه بر استحکام بخشیدن به واژن و ناحیه تناسلی می‌تواند مشکلات ظاهری مانند افتادگی و چروک‌های این ناحیه را نیز تحت درمان قرار دهد.

کلام آخر

زنان لازم است قبل از هر اقدامی در مورد عوارض جراحی ترمیمی زنان از جمله درد، خونریزی، عفونت، اسکار، چسبندگی، تغییر احساس و… با جراح زیبایی زنان خود مشورت کنند. در انتها باید بدانید انتخاب نوع جراحی که شما نیاز دارید با توجه نظر پزشک و تنها پس از معاینه‌ی بالینی قابل انجام می‌باشد. هرگونه جراحی نزد افراد غیرمتخصص می‌تواند عواقب خطرناکی را برای بیماران داشته باشد بنابراین در ابتدا یک جراح با تجربه‌ی کافی انتخاب نمائید سپس جهت جراحی اقدام نمائید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *